lördag 6 november 2010

Virkade ballerinatossor

Jag hör till dem som tycker att sk. ballerinaskor är sköna att gå i på sommaren. Därför har jag virkat ett par ballerinatossor som jag kan ha inomhus på kalla höst- och vinterkvällar. Jag hittade dem (som vanligt) på Garnstudio.com. De är jättelätta att virka och hur mysiga som helst att ha på fötterna. Passar till och med att ha som "gå-bort-tossor" om man inte vill ha skor. 


Hade tänkt virka ett till par likadana tossor med gammaldags rosa Isoveli garn, men det visade sig vara alltför tjockt. Det blev helt fel fason på sockorna när jag försökte virka med det. Men ingen fara på taket! Jag får helt enkelt bara hitta nåt annat trevligt mönster som jag kan använda det garnet till.


Fialisa

6 kommentarer:

  1. De liknar ju mina tossor som jag bloggade om för några dagar sedan! :D Fast de är stickade... :)

    ...och på tal om "gå-bort-tossor".... SNART ska jag komma och hälsa på!

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske jag skulle pröva göra ett par sådana. Tror faktiskt att jag har sett mönstret på garnstudio.com.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blogg du har Fialisa och vad mycket fint du fixar till! Här blir man inspirerad :) Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack Ia! Ibland glömmer jag att andra tittar in här. Jag bloggar mest för att jag vill dokumentera vad jag har gjort. Men visst är det roligt om nån kan bli inspirerad! Kram tibaax!

    SvaraRadera
  5. Helt otroligt hur kreativ och duktig du är! Och hur mycket du hinner med! Blir jätteinspirerad när jag är inne här! Tyvärr lider jag av tidsbrist, eller så är jag dålig att prioritera, men jag hinner inte göra alls så mycket som jag skulle vilja... Men, men, tack ändå för härlig inspiration!

    SvaraRadera
  6. Tack Juanita! Jag skulle inte hinna med så mycket om jag inte skulle vara sjukskriven. Är sjukskriven sedan 2.4 i år för utmattningsdepression. Pysslandet och bloggandet har blivit lite av en terapi för mig. Den dag jag börjar jobba igen lär jag nog inte ha lika mycket tid och inspiration.

    SvaraRadera