fredag 1 oktober 2010

Lättstickade, kortskaftade sockor med flätor


















Nu kan även jag sticka flätor! 

Har alltid trott att det är väldigt invecklat att göra det. Men för nån månad sedan tänkte jag att nu är det dags för nya utmaningar. Dags att lära sig sticka flätor! Jag testade med ett enkelt mönster och det visade sig att det lyckades på första försöket. Efter det fick jag blodad tand och sökte efter flera mönster med flätor. Samma vecka  blev jag bjuden på lunch hos min goda väninna Sofia. När jag berättade om mitt flätstickande tog hon fram en stickning som hon hade på gång. Det var ett par jättemysiga ankelsockor med flätor på. Jag som just kommit över äkta "raggsocksgarn" för en billig peng gick således hem och påbörjade en ny stickning och resultatet kan ni ju se på bilden.

Sockorna är jättelätta att sticka och fort går det. Perfekta att sätta i korgen med gästsockor.

Vill du också sticka de här sockorna hittar du mönstret på Garnstudio.com eller här .

Fialisa

2 kommentarer:

  1. Äsch då, jag som inte ens har fått färdigt mina. Nu får jag nog ta och plocka fram den där stickningen igen. ;)

    SvaraRadera