onsdag 3 november 2010

Kärleksvante

VISST ÄR DET HÄRLIGT ATT GÅ HAND I HAND MED DEN MAN ÄLSKAR!


Det tycker åtminstone jag. Men på vintern känns det lite "bökigt" när man har vantar eller handskar. Men med den här kärleksvanten är det annorlunda. Den har två öppningar - en för hans hand och en för hennes. Själva vanten är som en påse, så man kan gå hand i hand precis som det känns bäst. 


På nätet finns olika mönster till kärleksvanten, men jag fastnade för det som finns på garnstudios hemsida. Jag hade inte samma garn så jag fick justera maskantalet en aning, men i stort sett följde jag mönstret.


Kärleksvanten blev en trevlig liten present till en god väninna som just förlovat sig. Jag hoppas att hon och hennes blivande man får många sköna promenader framöver och en härlig gemensam vandring genom livet! 


Fialisa







4 kommentarer:

  1. Såna stickade jag åt maken före han blev min make. De är ju gulliga, men ärligt talat har vi nog inte använt dem många gånger.

    SvaraRadera
  2. Jag minns det nu när du säger det. :)

    SvaraRadera
  3. Eller- Den har två öppningar - en för hennes hand och en för hennes. Jag har nämligen tänkt sticka kärleksvantar till mig och min flickvän :) Gillar utformningen av denna, ska kolla om jag hittar mönstret!

    /Hanna

    SvaraRadera
  4. Ja Hanna, det går säkert bra det också.

    SvaraRadera