onsdag 13 april 2011

Liten och nätt

Liten och nätt blev dagens handväska. Sydde den i samma stil som mina senaste syprojekt, dvs med en virkad duk som applikation. Det blå tyget som väskan är sydd av hittade jag hos min mamma i form av tre tygservetter från det glada 70-talet. Två av servetterna blev själva väskan och av den tredje gjorde jag handtagen. Insidan är fodrad med ett vitt och blåttrandigt tyg som inte kom med på bild den här gången.  Väskan har måtten 26x24cm och är med andra ord en rätt rymlig men ändå smidig handväska. En minikasse helt enkelt.


Fialisa

6 kommentarer:

  1. Så vacker så! Det tycks finnas en guldgruva hos din mor :)

    SvaraRadera
  2. Tack, tack! Ja, ibland hittar man riktiga fynd i hennes gömmor. :)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar väska! Är den virkade duken eget alster.

    SvaraRadera
  4. Tack! Nej, duken hittade jag hos min mamma.

    SvaraRadera
  5. Ulrika Hännestrand7 juni 2015 kl. 10:54

    Den idén gillar jag :-)

    SvaraRadera