lördag 13 november 2010

Loppisbesök med fina fynd

Det var en tid sedan jag skrev sist. Jag vet inte vart tiden tagit vägen. Det är bara måndagar och fredagar hela tiden. 


Idag gjorde maken och jag ett impulsbesök till Jakobstads största loppis. Jag var inte på jakt efter något speciellt, men ändå köpte jag fler saker än jag någonsin gjort tidigare på loppis. Jag brukar aldrig behöva en korg att lägga fynden i, men idag fick jag allt gå efter en. Fynden ser ni här:


Det blev som ni ser en adventsljusstake (den matchar stilmässigt med vår köksklocka, hushållspapperhållare och griffeltavla och kommer att få stå på köksbordet under adventstiden. Lampskärmen i keramik kunde vi inte heller motså. Var den kommer att få sin plats är dock lite oklart ännu. Sen blev det ett par byxor, en tröja och en pashmina halsduk till frun. Den röda skjortan är för liten för mig. Jag köpte den bara för att jag ville ha tyget! Det kommer att bli perfekt till ett julförkläde till mina julänglar som jag tänkte börja på med i veckan som kommer. Den röd-vitrutiga duken ska antingen användas som den är eller så skapar jag nånting av den. Det återstår att se. Den ljusa tygbiten ser ut som säckväv och den tänkte jag använda när jag gör julkort. Det var en stor bit (säkert 2,0 x 0,5 m) och den kostade bara en euro. Det kallar jag fynd!


Skön farsdagshelg!


Fialisa

1 kommentar:

  1. Kul att få se någon annans loppisfynd också! :)Trevlig helg!

    SvaraRadera