onsdag 24 november 2010

Skadad

Usch, va irriterande! Jag har skurit mig på pekfingerspetsen på höger hand. Gissa om plåstret är i vägen när jag ska göra något. Och nu när det är högsäsong för pyssel och allt! Men det är sånt som händer. Det visar bara att rivjärnet vi köpte på Köpmannamässan förra helgen är vasst och bra. Jag skulle pröva det och göra lite råkost och naturligtvis skar jag mig efter en liten stund. 

Jag får helt enkelt hålla mig från en del handarbete just nu. Det är så irriterande när garn fastnar i plåstret och dessutom gör det ont när man sticker sig med stickan eller virknålen i fingret. 

Men jag kan i alla fall dela med mig två bilder av min mysiga hatt. Jag tovade (stickade först med Huopanen-garn och tovade sen i tvättmaskinen)den för flera år sedan, men härom kvällen smyckade jag den med ett krokat band och en virkad blomma. Det är en viss tantvarning på den - det kan jag hålla med om,  men lite charmig är den också.




Ha det bra i kylan!

Fialisa

2 kommentarer:

  1. Undertecknads sporadiska läsande till trots måste ändå konstateras att det är ARMADIS SÅ BRA att någon håller bloggandets fana på helstång efter att bloggen.fi tiltade och Jens-Peter aldrig kommit sig för att återuppta denna mystikmättade aktivitet igen.

    SvaraRadera
  2. Du får ta och sätta en fingerborg på det plåstrade fingret så kanske det ändå går att pyssla?! Ulrika :)

    SvaraRadera