onsdag 2 februari 2011

Igen och igen och igen och igen...

Nu har jag en ny och fräsch tygkasse
att använda om och om igen!
Igår drabbades jag av "sylust". Tog fram symaskinen och ögnade igenom mina tyger och fantiserade om vad jag kunde sy. Beslöt mig sedan för att sy en tygkasse. Sådana kan man ju inte ha för många av. Jag är nämligen inte speciellt förtjust i plastpåsar. De är oftast fula och går lätt sönder. En tygkasse kan man designa som man vill och går den sönder är den lätt att reparera.


Texten på kassen gjorde jag i Word. Sen spegelvände jag den i Photoshop och printade ut den på ett specialpapper som används för att stryka fast bilder och texter på tyg. Busenkelt!


Fialisa

5 kommentarer:

  1. Vilken otroligt härlig väska Maria!!! :D

    SvaraRadera
  2. Härlig väska! Å vilken härlig text!

    SvaraRadera
  3. Tack Sandra och Juanita! Kul att ni gillar den!

    SvaraRadera
  4. Du har så mysig blogg, lilla frun. Är inne lite nu som då och tycker tygkassarna är jätte fina. Jag är så svag för väskor och man kan inte få för många av dem.

    SvaraRadera
  5. Ja, tygkassar behöver man alltid!

    SvaraRadera