söndag 5 december 2010

Önskelista

När jag var liten hörde det till att i början av december skriva sin önskelista till tomten. Listan placerades under kvasten ute på trappan på kvällen och morgonen därpå var listan borta! Tänk att tomten visste vilken kväll han skulle hämta min önskelista...


Nu har jag inte skrivit någon önskelista på många, många år. Men härom dagen lekte jag lite med tanken hur min önskelista skulle se ut om jag skulle göra en nu. Den skulle antagligen se ut så här:


*Ett presentkort till Sunds trädgård
Blommor behöver jag inte, men ack så många vackra inredningsgrejer de har. Är lite svag för en tvättmedelsburk i plåt.


*En vit amaryllis
Okej, en blomma då. Men det ska vara amaryllis och den ska vara vit. 


*Boken "Galen i garn"
Såg den häromdagen och kände en stark vill-ha-känsla.


*En dvd-box med Dr Quinn
Såg en reklamsnutt på TV igår och blev alldeles nostalgisk. Dr Quinn var en av mina favoritserier på TV när jag var i 13 års ålden.


*Läderhandskar

Jag har en tendens att använda mina handskar tills de är helt slut. Och jag börjar komma till det stadiet nu. 


Ja, så här skulle väl listan se ut i år. Nu ska jag bara tassa ut på trappan ikväll och lägga den där så får vi se.


Fialisa





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar