onsdag 1 december 2010

Julkort

Igår morse när jag tittade på Nyhetsmorgon lärde jag mig att för att få den rätta inspirationen när man gör julkort ska det vara mer eller mindre stökigt på bordet där man håller på. Det höll jag i bakhuvudet idag när jag knåpade ihop några julkort.
Jag började med årets julkort redan för en dryg vecka sedan, men sen tog inspirationen slut. Jag tror att man ska vara på ett visst humör för att göra julkort. Att tända ljus och lyssna på julmusik höjer stämningen och ökar inspirationen - åtminstone för mig!


Jag utgår ifrån att göra enkla kort. De är ofta vackra i all sin enkelhet och så är det ju ett plus om man ska göra många. Årets julkort har hjärt-tema; stämplade hjärtan och hjärtan i filttyg på olika bakgrunder. Som ni ser fick jag användning för mitt säckvävsliknande tyg om jag köpte på loppis för en tid sedan.



Fialisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar