torsdag 7 oktober 2010

Fönster av en dörr

När jag gick i lågstadiet hade vi ibland Roliga timmen. Det har jag haft idag också. Men på ett helt annat sätt än i lågstadiet. Min roliga timme gick i inredningens tecken. 


Uppe på vinden har vi en gammal och charmig dörr som går ut till en liten balkong. Ett gammalt hus + en gammal dörr = ett dragigt dörrhål på hösten. Därför tejpar vi alltid igen den omsorgsfullt när löven gulnar och temperaturen sjunker. Den används alltså inte alls under hösten och vintern. Idag när jag gick förbi dörren tyckte jag att den såg så kall ut. Beslöt mig för att göra den "varmare" genom att sätta upp en gardin. Plötsligt hade jag gjort ett fönster av dörren. Inte så illa! Och en rolig timme var det!


Fialisa

1 kommentar:

  1. Så snyggt med bokhyllan där! Mamma hade sin syhörna där , och det var trångt och mycket tyg på hyllorna på väggen :)

    SvaraRadera