fredag 6 januari 2012

En häftig halsduk

För några dagar sedan fick jag en häftig halsduk i födelsedagspresent av min bästa väninna och hennes familj. Det är ett burmesiskt par som numera bor i Finlandsom har gjort den. Jag har aldrig tidigare sett en liknande halsduk. Den är inte virkad och inte stickad. Den är knuten. Jag tror att den är gjord enligt samma princip som när man knyter överdrag till kuddar. Det var ju ganska populärt för ett tiotal år sedan. 


Halsduken är jättevacker att titta på. Men jag är lite rädd för att trådarna ska lossna om man inte är försiktig med den. Tror att jag ska använda den bara till min päls. 


Det här är förresten mitt 100:de inlägg här på bloggen så jag vill passa på att tacka dej som ibland tittar in här, läser och förhoppningsvis blir lite inspirerad.


Ha en skön trettondagskväll!




Fialisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar