lördag 5 februari 2011

Till påseende

Den här påsen kan vara väldigt behändig
om man glömt inköpslistan hemma.
De senaste dagarna har jag haft en sån sylust så här kommer nu ett par alster till påseende. Denna gång blev det - ja, just det - påsar.    :-)


Först sydde jag en påse som jag kan ha med mig när jag går och handlar. Piffade till den grå påsen med att stryka fast en inköpslista på vitt tyg och sedan sy fast det som en applikation på påsen. Enkelt och snyggt, vill jag påstå.



När sedan maken kom hem från jobbet och såg påsen undrade han om jag kunde tänka mig att sy en påse åt honom som han kan ha som skolväska - han är ju lärare och har en del att kånka på ibland. Jag åtog mig uppdraget och började klura på hur en "lärarpåse" skulle se ut. Och så här blev den:




 
Den här sidan vänder man utåt när
man söker sig till jobbet.
Den här sidan vänder man
utåt när man slutar för dagen.




















Bilderna har jag hittat på nätet och bara redigerat
lite och lagt till text på. 















Påsen har alltså bilder på båda sidorna. Den ena vänder man framåt när man går till jobbet och den andra när man går hem. En praktisk och rolig påse för klassläraren. 


I väntan på måndag (då jag lär få se väskan i användning),


Fialisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar