fredag 10 september 2010

Myspys - Fialisa gillar




Om det är något jag gillar så är det att göra det mysigt (och förstås mysa), så jag behöver väl knappast säga att hösten är min favoritårstid. Jag älskar att tända små lampor i fönstren och levande ljus här och där. En brasa i kakelugnen ska det också vara. Och naturligtvis ullsockor på fötterna! 


Denna fredagkväll är jag gräsänka, vilket ju naturligtvis är lite ensamt. Men jag klagar inte. Elden sprakar i kakelugnen. Äppel-kanel-doftljuset brinner på vardagsrumsbordet och jag har intagit soffan. Godispåsen är nästan uppäten redan fastän kvällens film inte har börjat. Jag mår alltså pyton, men det var det värt!  Snart ska jag ta ut två lingonbröd ur ugnen. Om de blir bra kan jag lägga upp receptet imorgon.

Mysig fredagkväll till dej!

Fialisa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar