onsdag 11 december 2013

Luvnissar

Julen närmar sig med stormsteg och jag har inte alls pysslat så mycket som jag trodde att jag skulle göra inför julen. Tiden har liksom inte räckt till. Men några luvnissar har jag ändå knåpat ihop. Jag hittade mönstret  hos Marie Andersson på Fröken Elsas virkbblogg redan ifjol och tänkte att det där ska jag pröva nångång.  Nu är det gjort och mönstret rekommenderas varmt åt den som vill virka enkla, små tomtar. Med en sytråd i luvan kan luvnissen hängas t.ex. i granen.


 Skön fortsättning på adventstiden!

Fialisa

5 kommentarer:

  1. Jag "ramlade" in här, då jag letade efter mönster på virkade sockor. Så mycket fint! Mina förfäder kom från Nykarleby, så vi kanske är släkt. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Råg-Rut! Va roligt att du hittat hit! Och kul med förfäder från Nykarleby! Dessvärre är jag inflyttad nykarlebybo så något närmare släktskap lär det knappast vara. :) Men roligt som sagt att du hittat hit! Välkommen åter!

      Radera
    2. Förfäderna hade det inte så kul, däremot. De fick tyfus och dog när de gått till Vasa för att hitta mat under hungeråret 1868. En hel familj, utom de äldsta barnen som for över Kvarken och lyckades överleva i sundsvallstrakten..

      Jag är också ett virk-freak och jag ska lusläsa din blogg när jag har mer tid. Nu är det fullt upp med julklappar och vantar som jag säljer till arbetskamrater.

      Radera
  2. Jag har hittat din blogg.! Tjohoo!
    Margaretha Brändström

    SvaraRadera
  3. Va roligt att du hittat hit, Margaretha! Välkommen åter!

    SvaraRadera