onsdag 17 augusti 2016

Virkade nappband


Jag har snöat in på virkade nappband! Ända sedan lillprinsen på sin dopdag fick ett jättevackert virkat nappband av en av mina vänner har jag tänkt att det skulle vara roligt att virka egna nappband. Och nu blev det äntligen av. Jag beställde tillbehören (ringar, clips och knappar) från Nappikauppa Punahilkka och använde vanligt bomullsgarn (denna gång Drops Muskat).

När jag ändå var i farten passade jag på att göra ett lite "flickigare" nappband också.

 Det som är riktigt viktigt att komma ihåg när man gör sina nappband är att de aldrig får vara längre än 22 cm pga stryprisken. 
Eftersom jag ville att mina nappband också skulle kunna användas till nappar som färdigt har en ring sydde jag i ett knäppe så att man kan ta bort nappringen. 

Idag kom jag på att det kunde vara snyggt med ett krokat band så nu ska det testas! Återkommer med resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar