måndag 12 oktober 2015

Höstlov och nya tag


Det har varit skralt med handarbete och pyssel för min del den senaste tiden. Allt möjligt annat har tagit min tid -och kanske också min inspiration. Men varje år när träden ändrar färg och temperaturen sjunker känner jag en stark iver att få ta itu med en massa olika projekt. Då vill jag virka och sticka som aldrig förr! Därför kom höstlovets två lediga dagar alldeles passligt nu. Jag passar på och tankar energi genom att sitta uppkrupen i soffan med något mysigt handarbetsprojekt. 


Det som står först i tur är ett projekt som påbörjades på Förbundet Kyrkans Ungdoms kvinnoweekend på Pörkenäs för två helger sedan. Jag satt med i planeringsgruppen för weekenden och vi ville gärna ha någon slags "kreativ hörna" där det skulle vara möjligt att få göra något med sina händer. Eftersom KU hade restgarn och nejden har nyanlända flyktingar beslöt vi att vi kunde göra en filt av mormorsrutor som sen får gå via någon hjälporganisation till behövande. De deltagare som ville fick virka en mormorsruta och jag lovade ta hem rutorna och virka ihop dem till en filt. 


Nu har jag fäst de sista trådarna på rutorna och ska börja virka ihop dem. Det kommer att bli en riktigt fin babyfilt! Utmaningen ligger i att rutorna är lite olika stora eftersom alla virkar lite olika. Men jag har en plan! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar