fredag 3 juli 2015

Båtstrumpor

Snart är mina båtstrumpor klara! 
Det är ju ingen hemlighet att jag fattat tycke för Novitas mönster på långskaftade, randiga strumpor. Tidigare har jag bara stickat strumpor med flerfärgad randning men inspirerad av vår nya båt och de många turerna med den så beslöt jag mig för att sticka endast tvåfärgade denna gång. Blått och vitt - marint!
 Nu är det bara lite, lite kvar att sticka på den andra strumpan. Sen tror jag att jag ska göra några blåa ränder med "fuskmaskor" mitt bak. Jag tycker nämligen att det inte är riktigt snyggt att det är så mycket vitt där bak. Orsaken till att det är det har förstås att göra med att det är där man gör minskningar i maskantalet för att strumpan ska sitta bra längs benet. Men det ska nog gå att fixa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar