fredag 3 april 2015

Påskfint i huset




Det var inga problem att få påskgräset att gro innan påsk trots att jag tyckte att jag var sent ute med sådden. Jag har till och med hunnit klippa det flera gånger redan! I år har jag inte gjort några nya påskdekorationer, jag har bara plockat fram gamla. Jag har t.ex. plockat in syrenkvistar och lagt dem i en gammal glasburk och dekorerat med de torrtovade äggen som jag gjorde för några år sedan. 
På byrån i hallen har jag placerat en korg med virkade påskägg och en vas med blåbärsris.
I vardagsrummet är det lite mera diskret och stilrent pyntat. Enkelt och vackert med syrenkvistar i vas på pianot. 
Jag gillar verkligen påsken. Det är en skön helg på alla sätt och vis. Få måsten, många godsaker och trevliga träffar med nära och kära. 
Jag önskar dej en riktigt glad och skön påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar