torsdag 12 september 2013

Enklaste sjalen

Snart är det dags att ta fram alla ulliga och gulliga sjalar igen. Därför vill jag passa på att ännu en gång slå ett slag för denna lättstickade sjal. Jag stickade en brun ifjol och nu i höst blev det en blå. Mönstret är så härligt enkelt. Enligt originalmönstret ska man lägga upp 30 maskor men jag tyckte att sjalen blev lite för smal då så den här gången lade jag upp 35 maskor och det blev mycket bättre. Jag använde mig av Novitas mohairgarn Rose.

För att sticka den här sjalen gör du så här:
Lägg upp 35 maskor löst med dubbelt garn Novita Rose på stickor nr 12. Sticka rätstickning i ca 100 cm (lite längre om du är bredaxlad) Maska av löst och fäst trådarna.
 


Sy sedan ihop ena kortsidan med änden av ena långsidan. 


Gör sedan en tofs och sy fast den i hörnet.
Klart!
Fialisa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar