torsdag 13 juni 2013

"Virkligheten"

Våren har övergått i sommar - en sommar som kom med besked. Aldrig har väl tiden mellan hägg och syren varit så kort! Majmånad var ganska hektisk (som vanligt) för mig som lärare och det blev inte så mycket handarbetat. Men en kofta virkade jag åt lilla Lee i Lövö. Det är roligt att virka babykläder!

Nu har jag så smått börjat förbereda mig för en av sommarens trevligaste uppdrag. Jag ska dra workshopen "Virkligheten" på Kyrkans Ungdoms sommarläger i Pieksämäki i slutet av juli. Så nu håller jag på förbereder mig genom att virka olika slags prototyper. Det blir mobilfodral, korgar, halsband, disktrasor etc. Jag har ju en del färdiga prototyper sedan tidigare men det är alltid roligt att göra nya - dessutom har jag ju tid nu! Jag ska lägga upp några bilder på mina mobilfodral när de är blockade och klara.

Ha en skön fortsättning på veckan!

Fialisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar