fredag 18 maj 2012

Söta tossor

Åh,va härligt med några lediga dagar mitt i maj! 
För oss lärare är ju det här en rätt hektisk månad och för min egen del har det betytt att jag haft paus med allt pyssel. Vi håller dessutom på att renovera huset och många gånger har jag därför tagit i penseln istället för virknålen. Men igår var det en dag utan måsten och krav. Det var en dag som gick ut på att titta på ishockey, dricka kaffe och virka. Jag fick äntligen tid att virka de tossor som jag för en tid sedan hittade här. De blev riktigt söta, tycker jag. Men ack, vilket fästande av trådar efter alla färgbyten! Nästa par kommer att ha enfärgad botten - det är säkert. Jag har nämligen redan börjat på nästa par...




2 kommentarer:

  1. Underbara! Gillar färgvalet skarpt!!!
    Maggi

    SvaraRadera
  2. Va roligt att höra Maggi! Fram med virknålen nu bara! :)

    SvaraRadera