måndag 2 maj 2011

Nattmössa


Om gårdagen var studentmössans dag så har min dag såhär långt varit nattmössans dag. Jag fick nämligen en beställning på en nattmössa härom veckan. Beställaren var min 7-åriga brorsson, Hannes. Han har av någon anledning fått för sig att man ska ha nattmössa när man sover och i brist på en dylik sover han nu med en tomteluva! Det måste ju bara åtgärdas!
Hannes ritade en bild för att jag skulle veta hur hans nattmössa skulle se ut. Det var viktigt att mössan var blå och hade ett runt märke med ett "H" på. Dessutom skulle den ha tofs. Nu återstår det bara att se om han är nöjd med resultatet.




Tyget som jag använde till nattmössan är förresten "sömnvänligt". Det är nämligen taget från ett par uttjänta pyjamasbyxor.


Fialisa 














2 kommentarer:

  1. Samma tyg som i godnattängeln? Snyggt! Hannes blir nog glad - garanterat! Hälsar -Carola-

    SvaraRadera
  2. Ja, det är samma tyg. Ett par byxor räcker långt! ;)

    SvaraRadera