måndag 6 september 2010

Virkade sockor




På hösten är det nästan ett måste för mig att ha nån stickning på gång. För det mesta blir det sockor när jag stickar (är för övrigt en person som använder yllesockor året runt). I sommar kom jag dock över ett sockmönster som jag inte kunde låta bli att testa, nämligen virkade sockor. Jag har aldrig varit nån hejare på att virka, men de här sockorna var verkligen lätta att göra eftersom man bara behöver kunna virka fasta maskor. Jag använde mig av 7 bröders Isoveli och virknål nr 6. 


Superlätta att göra och supervarma att bära!


Fialisa

4 kommentarer:

  1. de är jätte fina , har du mönster till dem?

    SvaraRadera
  2. Jodå! Mönstret hittar du här: http://frufialisa.blogspot.com/2010/09/monster-till-de-virkade-sockorna.html

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig kreativ blogg du har. Tack för det fina sockmönstret. Fick just klart en socka. Jättebra mönster.
    Jag gör mycke till välgörenhet....det här mönstret är perfekt till mina restgarner.
    God Jul och Gott Nytt År. // Soili

    SvaraRadera
  4. Va roligt att du hittat min blogg, Soili! Roligt också att du gillar mönstret. God fortsättning och Gott Nytt År!

    SvaraRadera